pondělí 1. dubna 2013

Týden 1

Máme tu měření po prvním týdnu. A naměřené hodnoty jsou více než zajímavé. Respektive přesně takové, jaké jsme vám je chtěli ukázat. Dohodli jsme se totiž s Janou, že se tento týden zaměří pouze na stravu, ale sportovní aktivitu nechá až na týden příští.

Na první pohled to vypadá, že si vedla docela dobře. Váha jí za sedm dní klesla o kilo.


Když se ale zaměříme na graf tělesného tuku a svalové hmoty, vidíme, že místo toho, aby hubla z tukových zásob, přišla o svalovou hmotu. Tohle je přesně situace, které se vystavuje velké množství lidí, kteří si myslí, že když omezí stravu, tak zhubnou. Podle grafu výše je zřejmé, že váha opravdu klesá, ale jediný efekt, kterého takto dosáhnete je "skinny-fat" neboli "tučný hubeňour". To je osoba, která v džínách vypadá sice skvěle, ale přesto má vysoký podíl tuku v těle a rozhodně se nemůže chlubit svou postavou v plavkách.


Zdroj: http://connect.garmin.com/

Abychom tomuto efektu zabránili, je potřeba zařadit do každodenního života sportovní aktivitu. Ne každý si může dovolit dělat kliky ve stojce, ale každý, kdo má zdravé nohy, tak by měl každý den alespoň chodit.