pondělí 10. června 2013

Týden 11: Hubnutí podle typu postavy

Tento týden se podíváme, jak se Janě změnila postava na centimetry a co z takového měření vyplývá. Při prvním měření měla Jana při váze 57,8 kg přes hrudník 89 cm, v pase 72 cm, přes břicho 87 cm a přes boky 97 cm. Její postava je hruškovitého tvaru, což znamená, že tuk se jí ukládá především do spodní poloviny těla, kde se ho i nejhůř zbavuje. Někteří lidé se domnívají, že lze ovlivnit, kterou část těla budeme hubnout, ale to bohužel není možné. Správně zaměřeným cvičením však můžeme postavu zpevnit a tvarovat tak, abychom vyrovnali všechny proporce.

1. Hruška

Hruškovitý tvar postavy se vyznačuje užšími rameny, hrudníkem, malými prsy a výraznou linií pasu. Boky jsou širší než hrudník a ramena, zadek je výrazný a stehna jsou silná. Hrušky by se měly zaměřit na nabírání svalové hmoty v oblasti zad, ramen a rukou. Naopak by se měly vyhýbat těžkým váhám při posilování dolních končetin a hýždí.

Jana, přesně dle svého typu postavy, dokázala i při nárůstu váhy zhubnout 3 cm v pase a 5 cm přes břicho. 


Jelikož jí nejde primárně o dokonalý vzhled své postavy, cvičí tak, aby posílila celé tělo, což je vidět i na centimetrech. Obvod boků a stehen se totiž vůbec nezměnil, což je dáno nejen problematičtějším hubnutím tuků v této oblasti, ale také velkým zatížením spodní části těla, se kterým souvisí i nárůst svalové hmoty.

2. Jablko

Postava ve tvaru jablka se vyznačuje širokými rameny, silnými zády a hrudním košem, břichem náchylným k ukládání tuku, téměř stejným obvodem pasu a boků a malým plochým pozadím. Jablka by se měla zaměřit na růst svalové hmoty v oblasti hýždí a stehen a vyvarovat se nadměrnému posilování rukou, ramen a zad.

3. Banán

Pod označením banán nebo také chlapecká postava si můžete představit úzká ramena, plochý hrudník, stejný obvod pasu a boků a štíhlé ruce a nohy. Banán by se měl zaměřit na tvorbu svalové hmoty v oblasti ramen, rukou a horní části zad pro iluzi štíhlého pasu a tvarování hýždí pro ženštější vzhled postavy.

3. Přesýpací hodiny

Stejně široká ramena a boky spolu s štíhlým pasem jsou hlavními znaky přesýpacích hodin. Ty jsou charakteristické také výraznou horní částí zad, plochým břichem a silnějšími nohami při pohledu zezadu. Nejdůležitějším úkolem pro přesýpací hodiny je udržení svých křivek pod kontrolou. Vhodné je také posílení břicha a dolní části zad .

Z pohledu zdraví jsou na tom nejhůře jablíčka, kterým se usazuje tuk v oblasti břicha. Ten silně zatěžuje organismus a zapříčiňuje řadu zdravotních problémů.

Ať už patříte k jakémukoliv typu postavy, smiřte se s tím, že tohle jste vy, a místo energie, kterou byste věnovali pokusům o radikální změnu, se raději zaměřte na své zdraví, protože to je to jediné, na čem ve finále záleží.


Pokud se vám článek líbil, klikněte na "To se mi líbí".
Máte-li k tomuto tématu nějaké dotazy či připomínky, zanechte nám svůj komentář.