čtvrtek 11. července 2013

Jak přežít dovolenou?

Cestování je mou vášní a splněným snem. Můj život je už od mala na cestách a jinak si ho nedovedu ani představit. Od té doby, co jsem se začala starat i o své tělo (a ne jen duši cestovatele), je ale každá cesta mnohem náročnější. Z pohledu zdravého životního stylu bych totiž nejraději zůstala už navždy doma a dodržovala svůj zajetý stereotyp, který zahrnuje každodenní cvičení, domácí stravu a klid na práci. Nevím jak to máte vy, ale já pokaždé, když změním prostředí, nedokáži pokračovat v nastaveném harmonogramu. Vše mě najednou rozptyluje a rozlaďuje a tak začnu být nevrlá, protože vím, co bych měla, ale nějak mi to nejde. A vlastně si tu cestu pak ani nemohu pořádně užít. Proto jsem si stanovila pár pravidel, která se na dovolené snažím dodržovat.

Pohyb a sport

Sport na dovolené je pro mě úplně největším oříškem. Mám ho spojený s kolektivem (parta lidí z tělocvičny), ve kterém se vzájemně hecujeme, motivujeme a podporujeme. Bohužel mi chybí jakási vnitřní síla, abych sama od sebe překonala svou lenost a kdekoliv na světě se každý den ve stejnou hodinu jako doma zvedla a dala si pořádně do těla. Z toho důvodu se snažím dodržovat následující:
  1. Sportuji hned po ránu. Je jedno, jestli si půjdete zaplavat do bazénu, proběhnout se po okolí nebo zajdete do místního fitka. Důležité je udělat to hned ráno. Večer si nachystejte věci, jděte spát s myšlenkou na příjemné ranní proběhnutí a probouzejte se na sport pozitivně naladění. Rovnou se i do sportovního oblečte, i když budete chtít jít třeba nejdřív na snídani. Když budete komplet připraveni, lépe se vám ovládne lenost a zvýšíte pravděpodobnost úspěchu.
  2. Všude, kde to jde, chodím pěšky. Ráda jezdím navštěvovat různé světové metropole a ráda je procházím pěšky. Mám pocit, že toho tak mnohem víc vidím a poznám. Takhle dokáži za den nachodit klidně 30 km a to je slušný trénink.
  3. Vyhledávám pohybové aktivity. Na dovolené se dá dělat hodně věcí, jen před nimi člověk nesmí zavírat oči. Kromě běhání a plavání si můžete vyzkoušet windsurfing, surfing, vodní lyže, golf, tenis, plážový volejbal, jízdu na koni a další. Když si pak večer navíc zakřepčíte někde na diskotéce, budete mít pohybu víc než doma.

Jídlo a pití

U jídla je nejhorší to, že i když na pohled vypadá dobře, nikdy nevíte, z čeho je skutečně uvařené. Dříve pro mě byla ideální taková dovolená, kde jsem se o jídlo nemusela vůbec starat. Dnes jsem mnohem raději v apartmánu s kuchyňkou, kde si mohu uvařit jídlo přesně podle mých představ a nemusím se přemáhat při pohledu na přeplněné švédské stoly s různým pečivem, dezerty a zmrzlinami. Ne vždy se ale dá bydlet v apartmánu a tak i tady je potřeba trocha disciplíny:
  1. Naplním si žaludek zeleninou. Nejideálnějším jídlem ve všech jídelnách a restauracích jsou zeleninové saláty bez dresingu. Na tom se nedá nic moc zkazit. Pak je ještě potřeba vybojovat extra panenský olivový olej (případně si nosit svůj). K tomu nějaká ryba nebo mořské plody a nafutrovat se k prasknutí, aby člověk neměl pomyšlení na lákadla, která jsou všude kolem. Jako dezert pokud možno ulovit nějaké ovoce.
  2. Všude nosím pytlík se svačinou. Ačkoliv se za normálních okolností snažím nezobat a dodržovat 3-4 jídla denně, na dovolené mám pořád nějaké ovoce při ruce. Když mám co do pusy, nemusím přemýšlet nad tím, jak dobře vypadá ta zmrzlina, co si nese ten chlapeček.
  3. Když chci něco dobrého, objednám si jahodové daiquiri. Pro ty, kdo neznají. Jahodové daiquiri je koktejl, který obsahuje rum, limetový džus, cukrový sirup, jahody a tlučený led. Je to úžasně osvěžující nápoj, který chutná skvěle i bez cukru a alkoholu. Je to pak vlastně taková jahodová dřeň v hezké skleničce, kterou můžete popíjet jak u bazénu, tak v nočním klubu bez špatného svědomí. Jen se ujistěte, že ho dělají opravdu z jahod a ne ze sirupu.

Krásný den všem,



Pokud se vám článek líbil, klikněte na "To se mi líbí".
Máte-li k tomuto tématu nějaké dotazy či připomínky, zanechte mi svůj komentář.