pátek 27. února 2015

CrossFit GAMES 2015 začínají

©2015 CrossFit, Inc. Used with permission from CrossFit, Inc.
                                                                                                                     
Dnešní den bude krušný! Šla jsem spát ve 3 ráno, jelikož jsem si jako správný crossfitový nadšenec nemohla nechat ujít zahájení CrossFit GAMES 2015, kde byla vyhlášena sestava pro první týden her. Již minulý rok jsem se o této události roku zmiňovala v článku CrossFit Games Open 2014. To jsem si tyto veřejné závody zkoušela zatím jen okrajově a těšila se na letošní sezónu.

CrossFit Games jsou každoroční celosvětové závody, jejichž vítězem je nejvíc fit atlet na Zemi. Skládají se ze tří fází:
  1. CrossFit Games Open,
  2. CrossFit Games Regionals,
  3. CrossFit Games.

CrossFit Games Open

Aby se atlet mohl kvalifikovat na CrossFit Games Regional, musí nejprve projít sérií pěti sestav (workouts) během následujících pěti týdnů. Tento rok budou probíhat od 26. února do 30. března 2015. Každý čtvrtek v 17 h (PT), respektive každý pátek ve dvě v noci našeho času, bude vyhlášena jedna sestava, kterou musí atlet do následujícího pondělí odcvičit a odeslat výsledek.

Her se může zúčastnit každá osoba starší 14 let, která se zaregistruje a zaplatí příslušný poplatek. Ovšem jen ti nejlepší z každého regionu budou vybráni do další fáze CrossFit Games 2015 Regionals. Z Evropy to bude tuším pouhých 30 závodníků. My ostatní si můžeme poměřit síly nejen v rámci svých boxů, ale také porovnat kondici s ostatními atlety z celého světa.

Závodí se v těchto kategoriích:
  • Jednotlivci (muži / ženy),
  • Teenagers 14 - 15 let (chlapci / dívky),
  • Teenagers 16 - 17 let (chlapci / dívky),
  • Masters 40 - 44 let (muži / ženy),
  • Masters 45 - 49 let (muži / ženy),
  • Masters 50 - 54 let (muži / ženy),
  • Masters 55 - 59 let (muži / ženy),
  • Masters (muži / ženy).

A jaká je tedy ta letošní první sestava?

15.1
Co nejvíce opakování do 9 minut:
15x špičky k hrazdě
10x mrtvý tah
5x trh
Muži cvičí s 52 kg a ženy s 34 kg.

15.1a
Následuje ihned po odcvičení 15.1.
Během 6 minut najdi nejvyšší možnou váhu, se kterou zvládneš jedno přemístění s výrazem.

Celkem se tedy cvičí 15 min v kuse (bez pauzy).

Rich Froning, vítěz několika posledních ročníků, při dnešním zahájení v pohodě zvládl 224 opakování a k tomu přemístil s výrazem 155 kg  (343 lbs).



Ráno jsem ani nemohla dospat. Přemýšlela jsem, co dnes musím trénovat. Jednoznačně snatch (trh). 34 kg je pro mne už dost velká váha. Zkusím se ještě trochu dospat a pak hurá železo do ruky.

A co vy?
Zúčastníte se letošních her?
Jak se vám líbí první workout?
Podělte se o své názory v komentáři.

Krásný den všem,

Jana


Pokud se vám článek líbil, klikněte na "To se mi líbí".